tisdag 25 februari 2014

Ordning och reda i din Google Drive

För att få ordning på delade dokument gäller följande:


Alla mappar ska döpas enligt nedanstående:


Klass Ämne Förnamn Efternamn   


Ämnesmappen delas sedan med ämnesläraren, se till att behörigheten är Får redigera.


Alla dokument ska döpas enligt:


Uppgiftens innehåll, Förnamn Efternamn       ex:  Uppsats Andra Världskriget, Anna Andersson



Du rubricerar sedan uppsatsen i själva dokumentet.  Exempel: Den sista morgonen



Du skapar sedan alla dina dokument i svenska när du “står i” svenskamappen, så de sparas och delas rätt från början. Även den som skapar ett dokument för ett grupparbete står i sin ämnesmapp vid dokumentskapandet och bjuder sedan in sina kamrater.



När dina lärare delar en mapp med dig heter den:


Klass Ämne Material läsår             
ex:

Allt material och underlag du sedan får i ämnet kommer att läggas in i den mappen av din lärare. Om du vill skriva eller ändra i materialet i den mappen gör du en kopia av dokumentet och döper det enligt namnstandard för dokument ovan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar