torsdag 8 januari 2015

Terminsstart vt 15

Vi rivstartar med en skrivuppgift - rätt i pannan bara ;)

Du fick betyget... i svenska i julas därför att...
Du vill ha betyget ... i svenska till sommaren och det tänker du åstadkomma genom att...

Använd informationen om förmågorna och betygskriterierna som finns under fliken KURSPLAN SV och fundera över hur just du kan visa dina förmågor för mig.

9A -  Jag förväntar mig ca 400 ord i slutet på lektionen. Processarbetat med stavningsprogram!

För 9B och åk 7 kan jag glädjande meddela att då era resp. lektioner är ungefär dubbelt så långa så ska ni tänka till om både betyget i svenska och betyget i engelska (info på engelskabloggen under KURSPLAN ENG). Från er förväntar jag mig ca 600 processarbetade ord!

Lämna in era arbeten i Lärum och känn er varmt välkomna till en ny termin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar